KOMENTAR #5 | Milan Erič | Utopični spomenik ljudem...
11. oktober 2016 — 10. januar 2017
#
#
#
#
#
#
#
#

Milan Erič

Utopični spomenik ljudem, ki zaradi političnih in ekonomskih razlogov bežijo v velika zahodna mesta, kjer se težko prilagodijo ali asimilirajo

stenska risba, 2016

 

Množično preseljevanje beguncev v Evropo je sprožilo najrazličnejše odzive: od humanitarnega sočutja do odpora in sovraštva. Teroristični napadi so sprožili ksenofobne reakcije in mobilizirali protibegunske manifestacije. Zaradi strahu pred terorizmom, pred valom beguncev in njihovo religiozno in kulturno identiteto se v Evropi krepijo ekstremne politične sile, ki nasprotujejo priseljevanju in z agresivnimi izgredi ogrožajo moralne, etične in politične standarde.

 

Zagotovo je begunski val veliko breme in izziv tako za begunce kot za države gostiteljice, a evropske države bodo morale same poiskati načine, kako ob tej novi realnosti najti primerne rešitve za vse. Kako rešiti humanitarno katastrofo?

 

V kolikšni meri lahko evropski narodi vzpostavljajo ravnovesje miru in sožitja v multikulturnem svetu, namesto da se zapirajo za žične ograje? Ali humanistični ideali »svobode, enakosti in bratstva« lahko pomagajo graditi družbo na humanističnih temeljih tudi v prihodni, visoko tehnološki družbi?

 

Bo družba prihodnosti temeljila na humanizmu ali na barbarstvu?

 

__________________________

Milan Erič se je rodil leta 1956 v Slovenj Gradcu. Študiral je slikarstvo pri profesorju Janezu Berniku na ALU v Ljubljani, kjer je diplomiral leta 1979. Študij je nadaljeval na specialki za slikarstvo pri istem profesorju in ga zaključil leta 1982. Med letoma 1986 in 1994 je bil zaposlen na Katedri za oblikovanje oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani kot docent za predmet Risanje in slikanje. Nato se je zaposlil kot predavatelj na Oddelku za oblikovanje na ALU v Ljubljani, kjer je leta 2001 postal redni profesor. Prvenstveno se ukvarja z animiranim filmom. V soavtorstvu z Zvonkom Čohom je ustvaril risani film Poskušaj migati dvakrat (1981) in prvi slovenski celovečerni risani film Socializacija bika? (1998), za katerega je leta 1999 prejel nagrado Prešernovega sklada. Pri risanem filmu in ilustracijah izhaja iz karikature. Svoja slikarska dela in risbe predstavlja na samostojnih razstavah od leta 1980 (Ljubljana, Maribor, Koper, Zagreb, Dubrovnik, Beograd, Tübingen in drugod). Sodeloval je tudi na številnih skupinskih razstavah v Sloveniji in tujini.

 
Priporočamo