KOMENTAR #2 | Arjan Pregl | Prekarni dan
08. februar 2016 — 08. april 2016
#
#
#
#
#
#

Drugi prispevek v seriji umetniških komentarjev na steni v vhodni avli +MSUM-a bo Prekarni dan Arjana Pregla. Na ogled bo od 8. februarja 2016 naprej.

 

»Ob kulturnem prazniku se lahko poleg ostalega spomnimo tudi, da je sredstev za kulturo iz leta v leto manj.  Umetnike se vse bolj potiska v ekonomsko marginalno pozicijo. Državna sredstva kopnijo, prav tako je zaradi krize in negotove prihodnosti občutno manj osebnih vložkov v umetnost.

 

In to kljub temu, da se kulturo uradno še vedno dojema kot »narodovo substanco«. Sploh dandanes, nas prepričujejo nekateri, ko jo moramo »braniti pred barbari« od zunaj. Mimogrede sicer pogosto spregledajo prav barbarsko izkoriščanje domačih in tujih manualnih delavcev (npr. v gradbeništvu). Še najbolj nenavadno pa je, da v isti sapi pošiljajo umetnika … delat!

 

Hm, mogoče pa je (zopet) čas, da umetnik deluje prav s pozicije na rob družbe odrinjenega fizikalca?«                                                                                                                   

 

Arjan Pregl

 


Arjan Pregl: Prekarni dan, slovenski kulturni praznik, Kolumna, Dnevnik, 5. februar 2016

_______________________

Delo Arjana Pregla (1973) se prepleta okrog treh ključnih vsebin: navezovanja na zgodovino umetnosti, humorja in politične angažiranosti. Vsa tri idejna izhodišča se dotikajo in udejanjajo predvsem v polju slikarstva.

 

Arjan Pregl je leta 1998 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani pod mentorstvom profesorice Metke Krašovec in profesorja Bojana Gorenca. Leta 2001 je, prav tako na ALU, magistriral iz slikarstva pod mentorstvom profesorja Gorenca; zadnji semester magistrskega študija je prebil na Indiana University of Pennsylvania (ZDA). Nato je vpisal še magistrski študij grafike in ga pod mentorstvom profesorja Lojzeta Logarja končal leta 2004. Ukvarja se s slikarstvom, grafiko, ilustracijo, oblikovanjem in pisanjem.

 
Priporočamo